Üniversitemize ek yerleştirme ile yerleşen adaylar e-Devlet uygulamasından Elektronik Kayıt (E-Kayıt) yaptıracaklardır.
E-Devlet üzerinden elektronik kayıtlar, 25-27 Eylül 2024 tarihleri arasında https://turkiye.gov.tr web adresinde, “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığı altındaki “Üniversite E-Kayıt” seçeneğinden e-Devlet şifresiyle kimlik doğrulaması yapıldıktan sonra gerçekleştirilecektir. E-Devlet üzerinden elektronik kayıt yapan adaylar kaydolduklarını gösterir barkotlu çıktıyı alarak kayıtlarını tamamlayacaklardır. Elektronik kaydını başarıyla gerçekleştiren öğrencilerin hiçbir belgeyi (lise diploması, fotoğraf vb.) üniversitemize teslim etmesine gerek yoktur.
E-Kayıt için tıklayınız (https:/www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit)
E-kayıt işlemini tamamlamış olan öğrencilerimiz lütfen bu duyurunun sonunda bulunan “Kayıt İşlemlerini Tamamlamış Öğrenciler” başlığı altındaki bilgilendirme metnini okuyunuz.
ÜNİVERSİTEYE E-DEVLET ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİLERİN, ÜNİVERSİTEYE GELEREK KAYIT YAPTIRMALARINA VE BELGE GETİRMELERİNE GEREK YOKTUR.
Önemli not: E-Kayıt yaptırmasına engel durumu bulunmayanlara Kayıt Merkezinde herhangi bir hizmet verilmeyecek ve E-Devlet üzerinden kaydolması için yönlendirileceklerdir.
E-DEVLET UYGULAMASINDAN ELEKTRONİK KAYIT OLAMAYAN ÖĞRENCİLER
Zorunlu nedenlerle (liseden mezun olduğu halde E-Kayıt sisteminde mezun görünmeyenler, askerlikle ilgili sorunu olanlar, başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı olanlar vb) elektronik kaydı yapılamayan öğrenciler, kesin kayıt için gerekli belgeleri hazırlayarak; 25 - 30 Eylül 2024 tarihlerinde, şahsen veya noterden vekaletname verecekleri kişiler aracılığıyla kayıtlarını yaptıracaklardır. E-Kayıt yaptırmasına engel durumu bulunmayanlara, Kayıt Merkezinde herhangi bir hizmet verilmeyecektir. E-Kayıt yapanların kayıt merkezine gelmesine gerek yoktur.
Kayıt Merkezi Adresi (Tüm Programlar İçin):
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı - Rektörlük Binası
(Çukurova Üniversitesi Balcalı (Merkez) Kampüs - 01250 - Balcalı / Sarıçam / ADANA)
Konum bilgisi için tıklayınız.( https://goo.gl/maps/XbmveQsbZEQPVfpY8 )
Kayıt Tarih ve Saatleri:
25,26,27 Eylül ve 30 Eylül 2024
09:00-12:00 ve 13:00-16:30
E-Devlet uygulamasından elektronik kayıt olamayan öğrenciler İçin Gerekli Belgeler:
- Lise ve dengi okul diploması (aslı ve bir adet fotokopisi) veya 30 Aralık 2024 tarihine kadar mezun olabileceğini gösterir belge,
- ÖSYS sonuç belgesinin internet çıktısı
- Nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi
- 4 adet vesikalık fotoğraf
- Erkek adayların askerlikle ilişiği olmadığına dair belge (2004 ve daha önce doğumlu adayların e-Devlet üzerinden alacakları askerlik durum belgesi)
Önemli Not: Eksik belgeyle yapılan başvurular kabul edilmeyecek ve kayıt yapılamayacaktır.
KAYIT İŞLEMLERİNİ TAMAMLAMIŞ ÖĞRENCİLER
Ders Kayıtları
Öğrenci numaranızı öğrenmek ve yapılması gereken diğer hazırlık muafiyet sınavları işlemleri için https://yenikayit.cu.edu.tr adresini ziyaret ediniz. (Bu site 25 Eylül 2024 tarihinde aktif olacaktır.)
ÇÜBİS sistemine giriş için https://login.cu.edu.tr adresine kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yapabilirsiniz.
Ders kayıtlarınızı akademik takvimde belirtilen tarihler arasında ÇÜBİS üzerinden çevrimiçi olarak yapmanız gerekmektedir.
2024 – 2025 öğretim yılı Akademik Takvimi için tıklayınız.
Yurt Başvuruları
Kampüsümüzde bulanan yurtlar Gençlik ve Spor Bakanlığı - Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü'ne bağlı olup kayıt işlemleri için ilgili müdürlüğe başvurulması gerekmektedir. Yurtlara E-Devlet üzerinden başvuru yapabilirsiniz. İlimizde bulunan yurt bilgilerine ve konumlarına "Yurt Bilgileri" linkinde bulunan harita üzerinden "Adana" ilini seçerek ulaşabilirsiniz.
KYK Yurt Başvurusu ( https://www.turkiye.gov.tr/gsb-yurt-basvurusu )
KYK Yurt Bilgileri ( https://kygm.gsb.gov.tr/YurtMudurlukleri )